• Přihlášení

Fotografování produktů na bílém pozadí

Filip Obr | 10 kapitol | 25 videí

2. Výběr fotoaparátu a jeho ovládání

2. 1. Jaký zvolit fotoaparát a objektiv

Fotoaparát

  • Fotoaparát by měl mít možnost stahování fotografií rovnou do počítače
  • Vhodnější je zrcadlovka, protože je možné skrz hledáček velmi rychle kontrolovat kompozici
  • U bezzrcadlovky je také možné pomocí nastavení tohoto dosáhnout – viz druhé video

 

Objektiv

  • Ohnisko volíme od 50 mm do 100 mm v přepočtu na Full Frame.
  • Fotoaparát s crop faktorem (aps c) nám násobí ohnisko (přiblížení) objektivu. Základní ohnisko tedy násobíme číslem 1,61. To znamená, že objektiv 50 mm se bude chovat jako 81 mm
  • Nejlevnější objektiv, který je vhodný na produktovou fotografii je 50 mm, protože je konstrukčně nejjednodušší a díky tomu dostaneme dobrý poměr cena/kvalita. Když jej ale nasadíme na levnější řady zrcadlovek Canon s aps c snímačem (s crop faktorem), budou se chovat jako 81mm a to je pro produktovou fotografii přesně to, co hledáme

 



2. 2. Jak vybrat správný prostor na fotografování produktů

  • Lepší o něco větší prostor, abychom mohli oddálit světla do správné vzdálenosti od produktu a nemuseli dělat kompromisy s nasvícením scény
  • Abychom mohli používat delší ohniskové vzdálenosti, potřebujeme odstoupit dále od produktu
  • Lepší zatemněná místnost
  • V místnosti používejte jako pracovní světlo LED žárovky s barevnou teplotou 5500 K

 

Jak se obléct na focení produktů?

  • Nejlepší je černé oblečení, abychom neodráželi světlo od záblesků. Bílé tričko funguje jako odrazná deska a produkt je poté odraženým světlem nasvícený v místech, kde jsme to původně neplánovali
  • Zcela nevhodné je barevné oblečení, protože nám odráží světlo již zabarvené do určitého odstínu a tím mění barevnost produktu


2. 3. Správné nastavení fotoaparátu na produktovou fotografii

  1. Přepnout na manuální režim
  2. Rychlost závěrky na 1/125
  3. Clona f/13
  4. ISO 100
  5. Picture style – standard
  6. Vyvážení bílé – AWB nebo Flash
  7. Ostřící bod – ONE SHOT
  8. Závěrka na SINGLE SHOTING
  9. Měření expozice – poměrově
  10.  Formát fotografie vždy do RAW


Přehled kapitol

2. Výběr fotoaparátu a jeho ovládání

Jaký zvolit fotoaparát a objektiv | Jak vybrat správný prostor na fotografování produktů | Správné nastavení fotoaparátu na produktovou fotografii

3. Zařízení studia a ovládání studiové techniky

Seznámení se studiovým vybavením | Jak propojit fotoaparát s počítačem | Spárování a ovládání studiových záblesků | Proč nepoužívat při focení LED světla

4. Fotografování běžných produktů na 100% bílém pozadí

Přesný postup fotografování bílých produktů na bílém pozadí | Přesný postup fotografování černých produktů na bílém pozadí | Fotografování barevných produktů na bílém pozadí | Double exposure | Odstranění pozadí pomocí Camera Raw | Odstranění pozadí pomocí pera

5. Fotografování kovových a lesklých předmětů na 100% bílém pozadí

Speciání postup při fotografování kovových produktů na bílém pozadí | Focení zrcadlově lesklých předmětů na bílém pozadí

6. Pokročilé metody v produktové fotografii

Pokročilé fotografování produktů technikou dvojté expeozice | Jak fotit všechny produkty ve 100% stejné pozici pomocí jednouchého triku | Řešení častých problémů - pruhy na fotografii a špatná barevnost

7. Bonus

Jiné způsoby jak fotografovat produkty

Příručka ke stažení

Naše komunita na FB

Přidejte se k ostatním žákům do naší komunity

FB/akademieproduktovefotografie

Další kurzy

Fotografování produktů na bílém pozadí

Detail kurzu
Jak fotit víno - kurz focení
NEJNOVĚJŠÍ KURZ ROKU 2023

Kurz fotografování vína

Vhodné pro úplné začátečníky a pokročilé

Detail kurzu

Fotografování produktů na bílém pozadí

Detail kurzu

Fotografování produktů na bílém pozadí

Detail kurzu

6 komentářů: “Fotografování produktů na bílém pozadí”

  1. j.vedral@seznam.cz napsal:

    Dobrý den, chci pořídít první záblesk. Mám v plánu koupit Godox MS300 (300 Ws) a místo odpalovače blesk Godox TT685 II, tento blesk nasazen na foťáku v master mode dokáže ovládat záblesk a sám nemusí bleskat. Dává mi to větší smysl, než kupovat ještě řídící jednotku. Navíc můžu blesk taky použít.
    Dává tahle úvaha smysl nebo něco přehlížím?

    • Filip Obr napsal:

      Dobrý den, toto bych nedoporučoval. Světlo záblesku, který máte nasazený na fotoaparátu dokážete směřovat pouze směrem od fotoaparátu a to je směr, kterým není dobré svítit. Dokonale tím vyhladíte celou strukturu a produkt bude vypadat plochý. Pokud se ale rozhodnete jako řídící jednotku použít systémový záblesk, je dobré ji namířit mimo produkt – buď do stropu nebo do strany.

  2. Filip Obr napsal:

    U focení LED pásků bych zkusil tři metody – první by byla odrazit jejich svítící světlo zpět k nim a díky tomu můžete exponovat tak, že led pásek i diody budou dobře vidět. Pokud jsou LED pásky součástí nějaké instalace, lze na ně nalepit ND filtr, který zmírní jejich intenzitu a pak bude možné je správě exponovat i s produktem, který fotíte. Třetí možností by bylo exponovat nejprve LED pásky a potom na další fotce produkt a ve Photoshopu spojit fotografie do jednoho celku. Fotostůl považuji za zbytečný. Stačí kozy z Ikei nebo hornbachu a postavíte si lepší 🙂

  3. Filip Obr napsal:

    To je bohužel tíha dnešní doby. Také jsem to musel absolvovat a je to otravné. Žijeme ale v komerečním světě a firmy nás budou všemi prostředky tlačit do toho, abychom si kupovali jejich nejnovější výrobky…

  4. petr.schmied@seznam.cz napsal:

    Uvítal bych také návod, jakým způsobem se fotí zdroje světla. Konkrétně mne zajímá fotografování svítících LED pásků, abych zákazníkům mohl ukázat rozdíl v barevné teplotě (studený, neutrální, teplý). Výkonné pásky přitom svítí velmi intenzívně. A jaký názor máte na používání fotostolu ? Je k něčemu nebo je to zbytečnost ?

  5. petr.schmied@seznam.cz napsal:

    Pokud máte nejnovější Photoshop CC, tak platí zde řečené, že si můžete pořídit jakoukoliv zrcadlovku. Pokud ale máte starší krabicovou verzi Photoshopu, tak může nastat problém při nákupu nového fotoaparátu, že tento nebude podporovat starší verzi zásuvného modulu Camera RAW. Mně se to stalo při zakoupení Canonu EOS 1300 D, kdy nepodporoval verzi Camera RAW pro Photoshop CS 6. Tak jsem nový přístroj musel prodat a místo něj jsem přes bazar koupil starší model Canon EOS 100 D.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *